9 maj 2012

Erkänner - är en samlare...

Jösses vilket ryck jag fick idag! Först var det upp tidigt för att gå med T på 5 års kontroll på bvc (hennes sista ever...) eftersom hon börjar skolan i aug. Sen var det lämna dagis, hem för att hinna prata lite med mor & far som kom hit inatt från flygplatsen (de har varit 1 v i Turkiet)

Sen gick jag & mamma upp på vinden för att hitta lite saker till sommar loppisen som de kunde ta med hem (medans pappa suckade...) han blir galen på att jag fyller deras bil varje ggn de är här :-) När jag vinkat av dom så tvättade jag alla fönstren... Sen hämta dagis & laga mat... När mannen kom hem övertalade jag han att vi skulle gå upp på vinden "igen" för att rensa - vilket han givetvis inte alls var lika sugen på som jag ;-) men är det nåt jag kan så är det just "övertala" så det blev upp på vinden & jäklar vad vi rensade! Hittade flera lådor som vi inte ens packat upp från flytten, rena julafton för barnen när de såg sina nygamla leksaker.

Har även lagt ut lite saker på blocket så imorgon ska jag äntligen bli av med det stora klumpiga skötbordet i D rum, som ändå aldrig används...

Varför är det så skönt att städa & rensa? Kommer ihåg när jag läste boken "rensa i röran med feng shui" Då städade jag & fixade för fullt här hemma i flera dar, vill inte ens tänka på vad jag gjorde av med för fina saker den ggn ;-)

Men är mestadels samlare så det är tur jag får mina ryck ;-)

//A

Inga kommentarer: